Denna berättelse skrev jag om i "Smällarupproret" & På "Schäfersidan" på Facebook.
Min tanke var att delge andra min berättelse om hur hemskt det är att leva med svårt traumatiserad hund efter ett stort Trauma som drabbade mig & Beck.
 
Jag fick en CHOCK av all uppståndelse det blev
Så SJUKT mycket hjälp jag får ekonomisk, terapi, preparat, stöd & hjälp i alla dess former av folk från Hela Sverige.
* Stockholms hundgrupp skänker massor med Adaptil samt en uppsydd Thundershirt till Beck.
* Vi ska få Gratis till hjälp av Proffs på Lunds universitet som åker från Västergötland & till Lund för Beck´s skull & överlevnad.
* Andra hundpsykologer ställer upp med Rehab.
* Folk har startat insamling till simmkort på Malmö Djursjukhus för att stärka hans skadade höft efter detta.
* Flera stycken har mejlat Rainfeldt & krävt ett svar från han.
* Flera stycken har mailat Regeringen & tycker att DOM ska stå för alla Becks rehab kostnader.
* Journalister har hört av sig.

Här nedan kan ni läsa Om Beck.

Jag ska ge en resumé om hur vi hade Nyårshelgen & 3 veckor FÖRE Nyår & som Ännu fortsätter.
Min äldsta Schäferhane Beck, 4 år & jag drabbades den 13 september 2013 av en granatattack & skottlossning.
På vår kvällspromenad "råkade" vi vara på fel plats & på fel tidspunkt.
Det var lugnt i området, inget "stök" som det kan vara i Malmö.
Just som vi vände hemåt kaster ett ungdomsgäng en handgranat mot ett annat gäng, snett bakom oss. Dom missar gänget & finner av bilen ca 5 meter från där Beck står. Både jag & Beck kastas omkull utav tryckvågen som kom. Beck går i fullständig chock/panik & försöker fly för sitt liv, jag lyckas ta mig upp & Lyckas mot all förmodan hålla han kvar med kopplet. 
DÅ blir killen framför oss skjuten under ögat.

Just HÄR kände jag dödsångest, panik. Trodde inte vi skulle ta oss därifrån levandes.

Mina barn blir utkallade till platsen av grannar för att hjälpa mig. 
Beck gick vid denna tid inte att få kontakt med. Han var blockerad av chocken.
På väg in med ambulansen hör jag vilket kaos allt är, 30 talet poliser, sirener & allt vad det innebär....
Detta gav min hund ett svårt trauma & jag har försökt med alla medel att hjälpa Beck till överlevnad. INGA försäkringar täcker detta, då detta inte räknas som överfall, inte räknas som inbrott etc. Det var en katastrof händelse Utanför hemmet.
Hemförsäkringen täcker då INGET av detta.
Beck bröt inget ben, fick höft/ryggskada & svår rädsla & spräckta trumhinnor.
Hade han brutit ett ben hade försäkringen täckt, men inte nu då det är medicinering & rehabilitering han behöver. Jag kan inte bevisa att höftskadan INTE fanns innan detta trauma.
Jag får hjälp via brottsofferjouren. Beck får inget!

Allt detta Jävla (ursäkta svordomen) smällande har gett Beck ett rent helvete i 4 veckors tid. I 4 veckors tid har han dag som natt upplevt samma trauma som den där kvällen den 13 september 2013.

I 4 veckor har han befunnit sig i svår rädsla & flyktbenägenhet. Jag får sitta vaken på nätterna & gå ut med han då. För då är det smällfritt. 
Morgon, dag & kväll till sen natt skjuts det hela hela tiden.
Jag har säkert gjort 15 polisanmälningar under denna tiden. Utan resultat!
På nyårsafton hade jag tv,dammsugare, radio,stereo etc på samt att Beck hade fått 20 mg stesolid. Ändå var det ett helvete för honom.

Hur ska man göra för att få stopp på detta?
Jag är livrädd att mista min bästa vän pga detta.
Och jag kan snart inget mer göra...
Känner mig desperat & sjukt förtvivlad över denna sits & vill för allt i världen kunna ge min hund ett värdigt liv.
Det skjuts & det smälls hela tiden i Malmö med omnejd!

Stoppa Skiten! 



OJOJOJ......Tusen tack till er alla för tanke,handling, bidrag,gåvor...Ja Allt.
Inget är mer värt än det andra, ni är alla värda en GULD stjärna.

All hjälp som vi kan få med att NÅ UT med detta hjlper oss oerhört mycket.
Det hjälper alla andra oerhört mycket.

Detta måste stoppas - Det Måste ske en förändring NU!

Älsakde Underbara Medmänniskor - Kärlek till er alla.

Sjukt Tacksam - Hittar inga fler ord än - Sjukt Tacksam.
 
 
Kram Anki & Schäferligan.
 
 
 
 
 
 

1 kommentarer

Mikael

04 Jan 2014 02:29

Verkligen tragiskt att det ska behöva gå så här långt.Regelverket behöver ändras.Skönt att Beck kommer få den hjälp han behöver.Fint att se så många som blir engagerade i sända tragiska fall och med sånt stöd så borde det gå att förändra lagen.
Vi får verkligen hoppas på det!

Svar: Hemskt. Fruktansvärt hemskt. Hoppas verkligen regelverket ses över snart. Mörkertalet av drabbade hundar är säkerligen stort.

Usch!! :-(
Anki

Kommentera

Publiceras ej