Efter julens alla bravader så har vi helt vänt på dygnet..... Jobbigt!
Kom isäng 09.00 imorse & fick tvinga mig upp igen 13.30 för att ta ut hundarna igen.

När jag ändå var ute bestämde jag mig för att aktivera min hyperaktiva hund - Morris.

Började med sittkommandot, i Morris värld det svåraste momentet.
Inte att sitta då utan att sitta kvar.

Jag ställer mig framför Morris & säger sitt - han sätter sig, jag berömmer & backar ett steg bakåt,
han reser sig.
Jag gör hela övningen sitt - han sätter sig - jag backar han reser sig...

Ok! En gång till, hur jävla svårt ska det va.

Jag ställer mig framför Morris, beordrar sitt men nu med barskare & bestämdare röst.
Nu satt han kvar medans jag backade ett steg - går fram & berömmer.
Gör om övningen flera ggr.

Nu höjjer jag handen igen med barsk bestämd röst Morris stirrar mig stint i ögonen & sträcker en aning på sig.
Backar nästan 15 steg - han sitter kvar, går fram & ger kamplek som belöning...
Riktigt bra Morris!
 
Kör liggövning, samma här barskt bestämt kommando Ligg.
Och Morris kastar sig med stor inlevelse & en duns i marken, större inlevelse än detta läggande hade inte Morris kunnat haft om så en granat exploderat bakom honom.

Värsta Luftangreppet alltså.....

Vi kör övningen platt fall som vi döpt om den till nu, platt fall med en sjujäkla duns & fart.
Varför ta det lugnt är Morris melodi.

Läggandet är en klockren 10:a om det inte vore för att han far upp i samma studs.
Just Ligga kvar är lika svårt som sitta kvar uppenbart.


Nåväl en man gör så gott han kan. Och allt Morris gör, gör han med stor inlevelse & enorm glädje.
 
 
Min Högt Älskade Morris......Helt Fantastisk på alla sätt.
Önskar honom inte annorlunda för fem öre..
Kanske bara kanske en aningens lite mindre Hyperaktiv. Men bara Kanske. ;-)
 
 
 
Sover gott & tryggt i mattes famn.
 
 
Om jag skulle försöka mig på att förklara vad jag känner för denna hund så skulle jag kunna fylla internets alla tomma sidor i rymden & ändå inte kunna förklara allt.
 
 

Älskar dig till månen & tillbaka finaste Morris. <3
 
 
 
 
 
 

1 kommentarer

Mikael

28 Dec 2013 19:48

Är övertygad om att med lugn och trygg hand så blir Morris kanonbra.Ska bli intressant att titta på han en dag.Ge inte upp för det krävs tålamod.

Svar: Absolut, kklart han blir det. Ge upp? Tanken har aldrig funnits att ge upp.Som jag skrev, önskar han inte annorlunda. Vill ha honom precis som han är. Vad vore livet utan en hyperaktiv galenpanna som sätter allt på sin spets? Jo, jätte tråkigt...Hehe.... :-)
Anki

Kommentera

Publiceras ej