Nytt år - Nya oskrivna blad.

Känns spännade & roligt på samma gång, ett helt nytt år framför sig med allt vad det innebär.
För min del blir detta året vändningen på allt det negativa jag haft omkring mig.
Har listat en del saker jag ska göra & vad jag ska satsa på.

Ett av de största sakerna är att bli en Bättre NEJ sägare.
Är så trött på att alltid ställa upp & hjälpa andra, ta på mig mer än jag orkar & kan bara för att vara snäll.
Samtidigt finns det en handfull underbara människor som är värda sin vikt i guld i min omkrets.
Och För Dom kommer jag alltid att finnas, så som dom fanns för mig.
Ingen nämnd ingen glömd, ni vet vilka ni är.

Året som gått var ett jobbigt år med svåra sjukdomar & trauman som jag & min familj drabbades av.
Jag har & gör fortfarande kämpat mot cancer, jag & Beck kom emellan en granatexplosion & skottlossning här i Malmö i September, den var så kraftig så jag & Beck kastades omkull i marken av tryckvågen.
Högre makter i himmelen vakade uppenbart över oss Just Där & Då.
Denna händelse satte livet på sin spets, bokstavligt talat......

Jag fick intryckt bröstkorg & bäckenet slogs ur led. Går fortfarande på rehabilitering för rygg & höft.
Beck fick en svår chock & svårt trauma samt spräckt trumhinna & höftskada av smällen i marken.

Jag är ganska Ok, Beck är Ganska Ok fysiskt. Psykiskt är han svårt skadad & ärrad av det som hände.
Nyårsaftonen var ett HELVETE för honom rent ut sagt, den var inte rolig trots att jag gjorde allt jag kunde för att skydda honom.
Blir så ledsen & det gör så ont i mig när jag ser hur min älskade vän lider som han gör.
Tänk om hundar ändå kunde fatta & förstå så som vi människor gör, då hade han visst att allt utanför inte är farligt.
Han skulle slippa frukta för sitt liv, slippa vara i flyktläge Nästan hela tiden....

Jag Hoppas av hela mitt hjärta att han finns med oss i 2014 också...

Har en del nyårslöften, eller löften & löften.

Jobba hårt de första månaderna, träna hund, fixa klart det sista i inredningen av mitt hem, förbättra ekonomin avsevärt, tillåta mig MINST 3 resor hem under året, träna & utbilda mina hundar samt deltaga i så många utställningar jag kan & hinner med.
Så vill inte direkt kalla detta löften utan snarare viktiga bitar att få struktur på!

Nya vänner stiftade jag bekantskap med under året som gick, fantastiska människor på Malmös brukshundklubb bland annat som jag är så glad över att ha lärt känna, nya vänner i grannlandet Norge & en hel del andra som jag är otroligt tacksam över att ha i mitt liv.
Nya kolleger i Skanör, en del av dom gamla bekanta som våra vägar har korsats Igen. Fantastiskt roligt.

En del gamla vänner försvann & det är väl en del i livet.
Man kan inte ha alla i sin närhet, men önskar ingen av dessa något ont, tvärtom!

Det är väl en stor runda av det som hänt & om det som komma skall.
 
 


Jag tar emot 2014 med öppna armar & stor tillförsikt.
 
 
 
 
Morris har också planer för 2014.
Han jobbar hårt på att bli pappa.
 
 
 
Han håller ömt om sin Kärlek.
 
 
 
Love
Anki & Schäferligan.
 
<3

1 kommentarer

Mikael

04 Jan 2014 02:07

Jag ser fram mot vad det här året har att ge.Ska bli intressant att följa både Beck och Morris.Bilderna på Morris visar vad hans bästa sysselsättning är.
Själv hoppas jag också att det blir ett lyckligt 2014 fyllt med kärlek.

Svar: Hoppas & ser fram emot 2014 jag med. :-)
Anki

Kommentera

Publiceras ej