Kommer hem från doktor nummer 2 denna Måndag...
Handen ser inte bra ut! *suck*.
Morris möter mig med min lphone i munnen....

Åh nej, åh shit, här gäller att gå varsamt till väga.
Jag smyger varsamt mot han & viskar med min lilla lena stämma.
Kom till mamma med den Morris, fiiiin Morris.
Är lika lugn som en gisslanförhandlare inom polisens specialstyrka när jag bemöter Morris.

Han tänker inte släppa ifrån sig den frivilligt!!

Jag står helt stilla, vågar knappt andas...
Herregud man kan tro att hunden är kopplad till högexplosivt sprängämne, ett felsteg av mig & han detonerar....

Lönlöst, han vet att han har något som jag vill ha.
Han ser ut att vilja ha 36 kg kycklingfilé, alternativt 400 bollar eller några löptikar i lösensumma.

Åh nejdu hundjävel.
Matte tar Lejonet & går iväg, Morris kommer med min mobil.

Ha, Easy alltså! Så lätt var den förhandlingen över!

Morris pippar & jag läser sms. Ordningen återställd utan större drama. 

Go Måndag folket. 


 
 
Tur man har bra "Skal"

:-)
 
 
 

1 kommentarer

Mikael

04 Jan 2014 02:19

Med kvinnlig list så löser sig problemen lätt.

Svar: Jepp! :-) Kramis på dig. :-)
Anki

Kommentera

Publiceras ej